Velkomst af CykelForSagen

Hotel Scandic i Silkeborg lagde lørdag d. 13. august rammerne til IF Silkesinds velkomst af mere end 130 cykelryttere fra CykelForSagen.

CykelForSagen kører hvert år et cykelløb fra Varde til Skagen fordelt på 3 etaper eller som i år, den modsatte vej, fra Skagen til Varde. Overskuddet fra CykelForSagens arrangementer går til at lette vejen for at psykisk sårbare gennem idrætten kan øge deres livsglæde og livskvalitet. Læs mere på http://www.cykelforsagen.dk/

13 aktive medlemmer eller andre med tilknytning til IF Silkesind stod derfor klar lørdag eftermiddag med masser af flag, fløjter, konfetti og klapsalver til at tage godt imod en flok superseje cykelryttere, der efter 188 km. fra Ålborg over Mariager, skulle overnatte i Silkeborg inden søndagens afsluttende etape mod Varde.

Med lidt forsinkelse pga. blæst og udfordrende, bakket midtjysk terræn kom rytterne alligevel med smil på læberne rullende ind til en velfortjent velkomst.

Morten holdt tale og fortalte om IF silkesinds ugentlige tilbud og de mange forskellige arrangementer, vi engagerer os i.

Efter talen fik formanden for “CykelForSagen”, Ole Paterek, ordet og til vores store begejstring modtog Jørgen og Lene på IF Silkesinds vegne en donation på 10.000 kr., som vi på bedste vis vil sørge for kommer vores medlemmer til gode.

IF Silkesind modtog også  i 2013 en lignende donation fra CykelForSagen og for disse midler indkøbte vi bl.a. en ny mountaincykel.

Herefter bød Lenette og Bodil op til zumba til stor morskab for alle. Størstedelen af cykelrytterne deltog i dette med stor glæde og entusiasme, og vi havde nogle fantastiske timer sammen med de cykelryttere, der på enestående vis også støtter vores sag om at tilbyde idræt til psykisk sårbare.

Det var en kæmpe oplevelse at være sammen om dette, og foreningen retter en stor tak til CykelForSagen for deres indsats og for donationen – Et fantastisk, gensidigt bekendtskab.